Slimme meters plaatsen

De overheid heeft als doel om de consument bewuster te maken van het energieverbruik in een woning. Met een slimme meter krijgt de consument direct inzicht in zijn gas- en elektriciteitsverbruik. Daarnaast gebruiken de netbeheerders de slimme meters om op lokaal niveau een beeld te krijgen van de energiebehoefte. Dit met als doel om het energieverbruik te voorspellen en betrouwbaar te kunnen leveren. De netbeheerders hebben de opdracht gekregen om elke aansluiting in Nederland te voorzien van slimme energiemeters. Dynniq installeert deze meters in opdracht van deze netbeheerders.

>> Vragen of meldingen over jouw slimme meter?

Installatie op basis van full-service model

Dynniq installeert voor Liander slimme meters op basis van een full-service model. We verzorgen de meterwisseling van begin tot het eind. We starten met schouwrondes, verzorgen het klantcontact, de logistiek,  de planning en uiteindelijk de installatie van de energiemeters. In dit gehele proces staat veiligheid voorop. Met ons Dynniq opleidingsprogramma worden monteurs voorbereid op het installatie proces. Opdrachtgevers krijgen toegang tot het planningsysteem en kunnen te allen tijden de voortgang en bijzondere meldingen inzien.

Honderden installaties per dag dankzij geautomatiseerd proces

Dynniq heeft in eigen beheer een planningssysteem ontwikkeld waarmee het gehele proces van opdracht tot aan facturatie is geautomatiseerd. Op basis van aantallen en locatie wordt een capaciteitsplanning opgesteld voor een effectieve planning. Via brieven, e-mails, internet en telefonisch contact worden alle mogelijkheden benut om een passende afspraak in te plannen. De monteurs worden een dag voor installatie gekoppeld aan de opdrachten op basis van een effectieve route. Direct na de installatie wordt na een geautomatiseerde controle de opdracht binnen een uur naar de opdrachtgever verzonden. Ieder medewerker in dit proces heeft direct toegang tot haar deel van het systeem en op deze manier kunnen we per dag op meer dan 600 adressen slimme meters installeren. Bij Liander is onze klantentevredenheid 96% en de NES score (netto enthousiasme score) +76 op een schaal van – 100 tot + 100.

Vragen over de slimme meter in je woning?

Dynniq plaatst in opdracht van de netbeheerder de slimme meter. U ontvangt een brief wanneer wij bij u in de buurt een slimme meter plaatsen. U kunt dan via onze website een afspraak inplannen. Heeft u vragen, meldingen of klachten over de slimme meter? Vul onderstaand formulier in of bel tijdens kantooruren naar 024-3511377. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Meer informatie over de slimme meter vindt u in dit document of op de site van Liander: klik hierLet op: bel bij urgente storingen naar het nationale storingsnummer 0800-9009.

Storing of andere melding slimme meters, neem contact op via dit formulier.